• 1404/06/05 - 13:04
  • - تعداد بازدید: 81
  • - تعداد بازدیدکننده: 73
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
مسئول دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه:

کنگره جهانی آموزش پزشکی فرصتی برای به‌روزرسانی دانش و ارتقای مهارت‌هاست

دکتر نسرین خواجه‌علی، مسئول دفتر توسعه آموزش (EDO) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با وب‌دا خوزستان، با اشاره به اهمیت برگزاری «کنگره جهانی آموزش پزشکی»، این رویداد علمی را یکی از مهم‌ترین گردهمایی‌های انجمن آموزش پزشکی اروپا دانست و گفت: پوشش مستقیم این کنگره با هدف ایجاد فرصتی برای ارتقای دانش اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در زمینه روش‌های یادگیری است.

 

وی ادامه افزود: با توجه به پیشرفت‌های سریع علم، به‌روزرسانی دانش یک ضرورت انکارناپذیر است و این رویداد بستر مناسبی برای رشد اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه سلامت فراهم می‌کند.

 

مسئول دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه به تشریح پنل‌های برگزار شده در این رویداد پرداخت و گفت: روز نخست این کنگره به موضوع هوش مصنوعی و اخلاق در پزشکی اختصاص داشت. با توجه به استفاده فزاینده از هوش مصنوعی در کارهای پزشکی، بحث‌های مهمی درباره مسائل اخلاقی، امنیت داده‌ها و حریم خصوصی مطرح شد. همچنین، نگرانی‌هایی در مورد کاهش مهارت‌های شناختی و قدرت تصمیم‌گیری دانشجویان و اساتید در پی استفاده از این ابزارها، مورد بحث قرار گرفت.

 

دکتر خواجه‌علی اظهار داشت: هوش مصنوعی یک تیغ دولبه است که می‌تواند منجر به تضعیف مهارت‌های شناختی شود و به همین دلیل یک پنل کامل به این موضوع اختصاص یافت.

 

وی ادامه داد: در روز دوم، پنل هوش مصنوعی و شکل‌گیری هویت حرفه‌ای برگزار شد. استفاده از هوش مصنوعی نه تنها باعث کمرنگ شدن نقش پزشکان و تیم سلامت نمی‌شود، بلکه به عنوان یک ابزار تکمیل‌کننده، به تقویت هویت حرفه‌ای آن‌ها در زمینه‌های درمان و آموزش کمک می‌کند.

 

مسئول دفتر توسعه آموزش (EDO) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه، به آموزش مبتنی بر توانمندی اشاره نمود و افزود: این موضوع که در سال‌های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده، در روز سوم مورد بررسی قرار گرفت. در پنل روز سوم، بر لزوم ارزیابی دانشجویان در پایان دوره تحصیلی تاکید شد تا اطمینان حاصل شود که به صلاحیت‌های مورد نیاز دست یافته‌اند.

 

دکتر خواجه‌علی همچنین به اهمیت استفاده از شبیه‌سازها و ارائه بازخورد مناسب به دانشجویان اشاره کرد و گفت: نقش استاد در زمان آموزش با شبیه‌ساز بسیار حیاتی است؛ زیرا اگر ربات آموزشی خطا کند، مداخله و هدایت صحیح استاد ضروری است.

 

وی در ادامه بر اهمیت آموزش مداوم و رعایت استانداردها تاکید کرد و افزود: یکی از بخش‌های مهم این کنگره، نمایش پنل‌های ضبط‌شده روز قبل بود تا تداخل زمانی پنل‌ها، مانع از دسترسی به محتوای آن‌ها نشود.

 

مسئول دفتر توسعه آموزش (EDO) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اهمیت اعتبارسنجی بیمارستانی، تصریح کرد: در بخش دیگری نیز موضوع اعتبارسنجی بیمارستان‌ها مورد توجه قرار گرفت؛ در این زمینه باید به استانداردهای جهانی توجه کنیم.

 

در ادامه، دکتر خواجه‌علی از همکاری دانشگاه‌های دزفول و آبادان و دانشکده بهبهان در تنظیم برنامه‌ها قدردانی کرد و افزود: در میان دانشگاه‌های کلان‌منطقه چهار، تنها دانشگاه لرستان تمایل خود را برای همکاری در پنل مهارت‌های شناختی اعلام کرد.

 

مسئول دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان عنوان کرد: این کنگره جهانی فرصت ارزشمندی را برای به‌روزرسانی و همگام‌سازی دانش پزشکی با آخرین پیشرفت‌های علمی جهان فراهم کرد.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,دانشجویان
  • کد خبر : 7159
کلمات کلیدی
کاوه انصاری
خبرنگار

کاوه انصاری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

پکس مرکزی

پکس مرکزی

نوپا (نظام نوین اطلاعات پژوهش‌های ایران)

ستاد اطلاع رسانی بحران در وبدا

ستاد اطلاع رسانی بحران در وبدا

اورژانس 115

اورژانس 115

سامانه نوبت‌دهی

آیین‌نامه و بخشنامه‌ها

نشریات علمی

پیشخوان مجوزهای کشور

سامانه رسیدگی به شکایات

سامانه پیگیری مکاتبات

خدمات شناسه‌دار

سالنامه آماری

دانش آموختگان

همه برای ایران جوان

همه برای ایران جوان

نمایشگاه مرکز رشد دارویی، سلامت