• 1404/09/15 - 14:30
  • - تعداد بازدید: 75
  • - تعداد بازدیدکننده: 67
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر بوستانی:

رفاه پرسنل و مدیریت منابع مالی پایه اصلی ارتقای خدمات سلامت است

به گزارش وب‌دا خوزستان، دکتر حاتم بوستانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در نشست معاونان و روسای مراکز بهداشت استان که امروز شنبه ۱۵ آذرماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، تأکید کرد: توجه ویژه به مسائل معیشتی، رفاه و انگیزه پرسنل حوزه سلامت و مدیریت دقیق منابع، از عوامل مهم و موثر در ارتقای کیفیت خدمات و تضمین رضایت جامعه است.

 

دکتر بوستانی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان ستادی و شهرستانی حوزه بهداشت، بر اهمیت پیگیری مطالبات و مدیریت منابع مالی دانشگاه تأکید کرد و گفت: از ۱۷.۵ همت بدهی دانشگاه که استخراج و ثبت شد، با تلاش‌های مستمر تیم مدیریت، تاکنون بالغ بر ۶.۲ همت از آن پرداخت گردیده است. 

 

وی همچنین به اهمیت مدیریت پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای اشاره کرد و افزود: پروژه‌های متوقف چندین ساله مانند دانشکده داروسازی، دانشکده دندانپزشکی و مرکز آزمون‌ها با پیگیری دقیق و تخصیص منابع مناسب، به مرحله پیشرفت قابل توجهی رسیده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن اشاره به اهمیت توجه به رفاه پرسنل گفت: برقراری تعرفه پرستاری، افزایش مبلغ ساعت اضافه کار پرستاری و بهبود حقوق دستیاری از جمله اقدامات دولت برای تقویت حس تعلق و رضایت شغلی پرسنل بوده است. لذا با تاکید وزارت بهداشت، رسیدگی به شرایط معیشتی کارکنان حوزه سلامت به عنوان اولویت اصلی دانشگاه تعیین شد. رضایت و انگیزه نیروی انسانی، ضامن ارائه خدمات با کیفیت به مردم است.

 

دکتر بوستانی با اشاره به عملکرد دانشگاه در شرایط خاص، اظهار داشت: در ایام نوروز، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین حوزه‌های بهداشت و درمان، خدمات بهداشتی و درمانی خود را در سطح استان با بالاترین کیفیت ارائه کرد و علیرغم افزایش نزدیک به ۳۰ درصدی مهمانان نوروزی نسبت به سال‌های گذشته، هیچ مشکلی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گزارش نشد و تمامی مراکز و پایگاه‌ها، حتی در مناطق دورافتاده، به طور مستمر فعال بوده‌اند. مدیریت منابع، تخصیص مناسب تجهیزات و نظارت بر عملکرد کارکنان، از جمله عوامل موفقیت دانشگاه در این ایام بوده است.

 

وی افزود: همچنین در ایام اربعین حسینی(ع)، دانشگاه علوم پزشکی اهواز توانست با حضور گسترده و مستمر کارکنان حوزه بهداشت و درمان، خدمات سلامت‌رسانی به زائران و مردم را به بهترین نحو انجام دهد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با وجود شرایط دشوار گرما و حجم بالای مراجعه‌کنندگان، تمامی پایگاه‌های بهداشتی و فوریت‌های پزشکی به صورت کامل تجهیز و آماده خدمت بودند و هیچ مورد تأخیری در خدمات اورژانسی ثبت نشده است. این موفقیت، نتیجه تعامل میان معاونت‌های مختلف دانشگاه، حضور فعال نیروهای بهداشتی و درمانی و همکاری بین‌بخشی بوده است.

 

دکتر بوستانی همچنین به عملکرد دانشگاه در شرایط جنگ تحمیلی ۱۲ روزه نیز اشاره و تصریح کرد: در طول جنگ ۱۲ روزه اخیر، تمامی خدمات بهداشتی و درمانی بدون وقفه و با بالاترین کیفیت به مردم ارائه شد و هیچ مورد تعویق یا مشکل درمانی بهداشتی مشاهده نشد.

 

وی همچنین از اجرای طرح پزشک خانواده در خوزستان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز نخستین مجموعه‌ای بود که پس از اعلام وزارت بهداشت، آمادگی رسمی خود را برای اجرای این طرح در ۲۴ شهرستان اعلام کرد؛ در حالی‌که برخی استان‌های برخوردار تنها موفق به اجرای آن در یک شهر شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: با وجود محدودیت‌ها و درگیری‌های ناشی از شرایط جنگی ۱۲ روزه اخیر، تیم‌های بهداشت، درمان و فناوری اطلاعات دانشگاه با تلاش مستمر توانستند زیرساخت‌های نوبت‌دهی، پایش خدمات و سیستم پسخوراند را در سراسر استان فعال کنند.

 

دکتر بوستانی با اشاره به جلسات هفتگی تخصصی جوانی جمعیت و پزشکی خانواده خاطرنشان کرد: حجم کار در این حوزه، فراتر از انتظار و نیازمند هماهنگی بین‌بخشی گسترده بوده است؛ با این وجود اقدام دانشگاه در این زمینه کاری ارزشمند و بزرگ بوده و استان را در ردیف پیشتازان کشور قرار داد.

 

وی در پایان، عنوان کرد: اهداف حوزه بهداشت بسیار نزدیک و هم‌راستا با اهداف سلامت است و این فعالیت‌های این حوزه بر عملکرد دیگر حوزه‌های سلامت تاثیرگذار خواهد بود. تاثیر حوزه بهداشت و موفقیت در این حوزه، پایه و فونداسیون حرکت سلامت‌محور استان است. بدون عملکرد مطلوب حوزه بهداشت، سایر اقدامات درمانی و توسعه‌ای امکان اثرگذاری کامل نخواهند داشت.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,دانشجویان
  • کد خبر : 9166
کلمات کلیدی
کاوه انصاری
خبرنگار

کاوه انصاری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

پکس مرکزی

پکس مرکزی

نوپا (نظام نوین اطلاعات پژوهش‌های ایران)

ستاد اطلاع رسانی بحران در وبدا

ستاد اطلاع رسانی بحران در وبدا

اورژانس 115

اورژانس 115

سامانه نوبت‌دهی

آیین‌نامه و بخشنامه‌ها

پویش ها و کمپین های سلامت

پویش ها و کمپین های سلامت

سامانه پارک علمی و فناوری سلامت

سامانه پارک علمی و فناوری سلامت

نشریات علمی

پیشخوان مجوزهای کشور

سامانه رسیدگی به شکایات

سامانه پیگیری مکاتبات

خدمات شناسه‌دار

سالنامه آماری

دانش آموختگان